Zarada u segmentu malih automobila nastavlja da se smanjuje pa proizvođači razmatraju gašenje nekih modela.
Trend pada potražnje u "supermini" segmentu je posebno primetan u Evropi gde je 2017. obuhvatao osam odstu ukupnog tržišnog udela. Međutim, proizvođači sve teže izvlače profit iz prodaje malih automobila, a najviše zbog sve strožih pravila o emisiji štetnih gasova i potražnjom za tehnologijom unutar vozila.
Kako prenose evropski mediji, Volkswagen Grupa i PSA Grupa izrazili su nesigurnost u vezi sa ovim segmentom. Direktor VW Grupe Herbert Dies se požalio na još oštrijom granicom zagaženja od 2020. gde mali automobili ne mogu da doprinesu smanjenju.
Kako bi ispunio norme emisije gasova, VW bi mogao da poveća cenu svog najmanjeg modela Up! za oko 3.500 evra.
- Nisam siguran koliko bi kupaca i dalje moglo da priušti osnovne modele - rekao je Dies.
Iz PSA Grupe najavljuju da bi mogli da prestanu da prozivode svoje male automobile poput Peugeota 108 i Citroena C1 zajedno sa Toyotom koja od 2021. više neće praviti model Aygo u zajedničkom pogonu u Češkoj.
- Sposobnost proizvođača da ostvari profit u tom segmentu je pod pritiskom zbog brojne tehnologije koju moramo da dodamo - požalio se operativni direktor PSA za Evropu Maksam Pisat.
U svakom slučaju, segment malih automobila bi lako mogao da ostane bez svog glavnog aduta – pristupačnosti. Veruje se da bi elektrifikacija mogla da preporodi ovu klasu, ali su iz VW već poručili da se ni to ne isplati.