AKTUELNO

Anketa pokazuje da se mlađe generacije sve više oslanjaju na AI alate i svoju zajednicu, umesto na Google Search i klasične pretraživače.

Google nastavlja da gubi popularnost među mlađim generacijama, pri čemu 61% pripadnika generacije Z i 53% milenijalaca koristi AI alate umesto klaseične Google Search pretrage ili drugih tradicionalnih pretraživača. To su podaci iz nove ankete koju je sprovela kompanija Vox Media.

Sve češće se pojavljuju pokazatelji da Google pretraga gubi na značaju - od pada tržišnog udela ispod 90% po prvi put od 2015. godine, do sve većeg nezadovoljstva korisnika kvalitetom pretrage.

Brze promene, uključujući razvoj AI pretrage i generativne optimizacije sadržaja, kao i rast društvenih platformi poput TikTok-a, Instagrama i Pinteresta za otkrivanje informacija, prisiljavaju brendove i marketare da se prilagođavaju novim trendovima, zbog čega sve češće zaobilaze tradicionalne kanale Google reklamiranja.

Statistički podaci Google pretrage

76% ispitanika kaže da više od četvrtine Google rezultata kupovine deluje kao sponzorisano ili promovisano. Samo 14% smatra ove rezultate „veoma korisnim“

42% veruje da Google i drugi pretraživači postaju sve manje korisni

55% ispitanika se za informacije oslanja na svoju zajednicu više nego na online pretraživače

Foto: Tanjug AP/Jens Meyer

52% koristi AI chatbotove ili alternativne platforme (poput TikTok-a) za pretragu informacija umesto Google-a

66% smatra da je kvalitet informacija u pretrazi opao, što otežava pronalaženje pouzdanih izvora

Šta kažu stručnjaci?

Prema prezentaciji The Verge-a, koja sumira nalaze istraživanja:

„Tradicionalne tehnološke kompanije (poput Google-a) i društvene platforme brzo gube na značaju, jer se poverenje i osećaj autentičnosti smanjuju. Sve više ljudi prelazi na AI chatbotove, specijalizovane zajednice i platforme poput TikTok-a.

Ovo ukazuje na veliki pomak i promene u navikama korisnika, te otvara vrata novim igračima koji mogu ponuditi autentičnije i pouzdanije korisničko iskustvo.“

O istraživanju: Vox Media je sprovela istraživanje u saradnji sa kompanijom Two Cents Insights, prikupljajući odgovore od više od 2.000 odraslih osoba u SAD-u tokom decembra.

Autor: Aleksandra Aras