Čovek čija je autentična strast letenje, dosegao je do najviših visina civilnog pilotiranja, ne samo kao kapetan dugolinijskih letova velikih stranih kompanija, već i kao višestruko nagrađivani sportski pilot.
Sigurno neće biti preterivanje ako kažemo da je kapetan Nenad Isaković velikan srpske avijacije. Svojevrsna kruna njegove višedecenijske karijere i najbolji pokazatelj njegovog statusa u avio-svetu daje nam podatak da je trenutno angažovan u američkoj kompaniji “Boeing“, najvećem proizvođaču aviona na svetu, kao instruktor za njihove modele 777 i 787. Kapetan Isaković je rešio da ovo svoje vrhunsko znanje i prebogato iskustvo prenese na neke buduće pilote otvaranjem pilotske akademije „AEROMONDE“ u Smederevskoj Palanci.
Šta Vas je navelo i motivisalo da dođete u Srbiju i pokrenete školu za pilote?
- I pored toga što sam već tamo početkom devedesetih napustio tadašnju Jugoslaviju i nastavio svoju karijeru u inostranstvu, nikad nisam zaboravio ko sam i odakle sam. Često sam dolazio u Beograd da obiđem porodicu i prijatelje i nikada nisam prekinuo vezu sa rodnom grudom. Osnovni motiv je bila u stvari želja da momcima i devojkama iz Srbije pružim priliku da se obučavaju za definitivno najlepši posao na svetu, ali na najsavremeniji i najbolji mogući način.
Kao instruktor letenja, konstantno pratim šta se na tom polju dešava kod kolega širom sveta, trudim se da saznam sve novitete u programima obuke, i tako sam rešio da formiram kurs koji prati i koristi najmodernija rešenja koja postoje.
Vi se obukom bavite i sada? Odnosno bili ste instruktor i pre pokretanja akademije?
Kvalifikaciju instruktora i ispitivaca / examinera / posedujem za sve tipova jedrilica, malih aviona i saobraĆajne avione Boeing 737, 777 i 787.
Zadnjih vise od 20 godina sam pored komercijalnog dugolinijskog letenja za „Emirates“ radio i kao probni pilot za nove avione a zadnje dve godine sam paralelno angazovan u Boing-u kao instruktor za njihove modele 777 i 787 . Možda upravo ova dva aviona dugog doleta na neki način predstavljaju i simbolizuju ono što naša akademija nudi, a to je bavljenje pilotskim poslom na najvišem nivou. Mi smo jedina skola na ovim prostorima koja nudi obuku od “jedrilice do dreamlinera 787”. Ali moram da kažem, da ne dođe do neke zabune, mi ne nudimo obuku samo za Boing-ove modele, već u saradnji sa kompanijom “Cockpit Pro” treniramo pilote i za Erbas-ove komercijalne letelice, kao i za avione drugih proizvođača čije se letelice nalaze u flotama svetskih kompanija.
Jer to i sigurno i jeste cilj svake mlade osobe koja odluči da pođe ovim putem, a to je da leti na najboljim avionima najvećih svetskih kompanija.
Naravno, ovaj vid obuke se sprovodi tek po okoncanju osnovne obuke za profesionalnog pilota i po dobijanju odgovarajuce dozvole.
Spomenuli ste mi pre nego što smo započeli ovaj razgovor da postoji segment obuke koji vašu akademiju čini jedinstvenom na ovim prostorima? O čemu se radi?
Pa često se u obuci pilota potcenjuje i zanemaruje psihička priprema i trening. Uopšte u percepciji javnosti našeg posla samo su glamur i sjaj velikih aerodroma, svetskih metropola, lepih stjuardesa i naših elegantnih uniformi. Ali deo našeg posla čini i odgovornost za živote, bezbednost i zdravlje naših putnika kao i izlaženje na kraj sa čitavim nizom mogućih komplikacija i problema tokom leta, kako klimatskih tako i tehničkih koji su češći nego što bi putnici želeli da veruju i znaju. Upravo sa tim ciljem smo mi u „Aeromondu“ odlučili da deo naše obuke obuhvata i psihološki trening pod nazivom Avio-prep.
To je metoda koja budućeg pilota uči kako da izađe na kraj sa svakodnevnim stresom koji je sastavni deo naših života i profesionalno i privatno, i osposobljava ga da na optimalan način reaguje u kriznim situacijama. Po mojim saznanjima mi cemo biti prva škola u Evropi koja će se posvetiti ovakvom nacinu treninga.
Znači samo najbolje za vaše polaznike?
Tako je! Kao što sam već rekao nudimo vrhunsku obuku baziranu na svemu onome što sam ja kroz svoj letački vek iskusio u nasoj zemlji kao i u Maleziji, Turskoj, Indoneziji, Rusiji u Emiratima, i u svim drugim zemljama i kompanijama u kojima sam radio. Ali moram da napomenem jos jedan vazan segment obuke koju nasa akademija nudi a to je priprema za razgovor za posao, naime za pilota nije dovoljno da ima pilotsku dozvolu i da ispunjava uslove za ulazak u kompaniju, on mora da nauci kako da se na najbolji nacin predstavi i prodje interview kao i razne provere tehnickog znanja i tehnike pilotiranja da bi na kraju dobio zaposlenje.
Mi ne možemo da garantujemo posao, ali nudimo takvu mogućnost uz adekvatnu pripremu, a naravno da rezultat zavisi od kvaliteta i snalažljivosti kandidata. Potpuno smo svesni da je osnovna vrednost svake diplome, pa samim tim i naše, brz dolazak do što bolje plaćenog posla. Mi se te odgovornosti ne plašimo i nudimo najviše što jedna obrazovna institucija može da ponudi, potpuno uvereni da će procenat naših polaznika koji se zaposle odmah po okončanju studija biti vrlo visok.
Kada je upis prve generacije polaznika?
Upis je u maju, ali kako Vas ne bih sad opterecivao konkretnim detaljima i podacima, upućujem sve zainteresovane na naš sajt, gde mogu da pronađu sve informacije u vezi sa tim. Ono što za kraj samo želim da napomenem je i to da naša škola ne nudi samo obuku za komercijalne pilote već nam se mogu javiti i ljubitelji sportskog letenja , što je moja velika ljubav i strast, a posebno vazduhoplovno jedrilicarstvo.
Šta da Vam dalje pričam kad sam sad, neposredno pre dolaska u Beograd, jedrilicom leteo od Slovenije do Švajcarske. To je meni oduvek bilo zanimljivo, jer lako je s motorom, to može svako….