Zamenik gradonačelnika Goran Vesić izjavio je danas da će izgradnja metroa u Beogradu doprineti da čitava naselja postanu atraktivna za investiranje, kao Mirijevo, na primer, ali i makiško polje, odakle će krenuti prva linija podžemne železnice duga 21,3 km.
Vesić je gostujući na Hepi televiziji rekao da će tada sav saobraćaj koji dolazi u Beograd - Železnik, Banovo brdo, Obrenovac, Lazarevac, Barajevo, Ibarska magistrala dolaziti do makiškog polja i prelaziti na metro i taj potez više neće biti toliko opterećen.
- Prva linija će ići Železnik - Banovo brdo - šećerana - Radnička - Bulevar vojvode Mišića - Mostar- Savska - Savski trg i tu će se ukršatiti dve linije metroa. Druga linija će ići Nemanjinom na gore, dok prva nastavlja prema trgu Republike - Luka Beograd - Ada Huja - Karaburma -Mirijevo. Treća linija koju projektujemo, koja ne obuhvata dogovor sa Kinezima. Kineska kompanija ''Power China'' je već desetak dana u Beogradu i intenzivno radimo na pregovorima - kazao je Vesić.
Izgradnja metroa će, podsetio je, početi naredne godine, a istovremeno će biti širena i mreža BG voza.
To, prema njegovim rečima, znači da će linija koja sada ide do Batajnice kod Zemuna skretati ka Surčinu.
Foto: Beograd.rs
Linija će obuhvatiti centar Surčina, nacionalni stadion koji će biti izgrađen, kao i Aerodrom "Nikola Tesla. kazao je Vesić. Prestonica je već dobila 57 novih autobusa, a Vesić najavljuje da će do sredine sledeće godine na beogradskim ulicama biti 374 nova autobusa.
- Sa ukupno 244 nova autobusa, ovo je najveća pojedinačna nabavka u istoriji GSP - rekao je Vesić.
Do kraja godine, kazao je, biće naručeno još 50 zglobnih autobusa od kompanije "Ikarbus", a za narednu godinu planirana je kupovina još 50 zglobnih i 30 električnih autobusa.
Kao problem, Vesić je istakao to što veliki broj građana ne plaća karte.
- Grad troši godišnje oko 200 miliona evra za prevoz, od čega je svega 50 miliona od naplate karata, a čak 150 direktno dajemo iz budžeta. Nigde u svetu gradski prevoz nije profitabilan, ali se nigde ni ne dotira tri četvrtine ukupnog iznosa - kaza je zamenik gradonačelnika.
U Beogradu živi oko 730.000 zaposlenih, a markice kupuje svega 117.000 ljudi, ističe Vesić.
Prema procenama gradskih službi, oko polovine zaposlenih koristi javni prevoz, dakle oko 360.000.
Prema toj proceni, skoro 240.000 ljudi ne kupuje karte i to je neodrživo, ističe Vesić.
- Kada bi još 100.000 ljudi kupovalo markice, svake godine bi moglo da se kupi novih 100 autobusa - naveo je Vesić.
Vesić je najavio da će od 5. jula biti uspostavljen redovan tramvajski saobraćaj preko mosta na Adi.