Premeštanjem Železničke stanice u Beopgradu na Prokop završavamo projekat započe još 70-tih godina prošlog veka, o čemu su ugovor bivše gradske vlasti potpisale pre 10 godina, rekla je danas potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.
Ona je podsetila da će od 1. jula svi građani koji idu iz Beograda i u Beograd vozom, polaziti sa nove železničke stanice Centar, poznatije kao Prokop, a voz za Bar će privremeno ići sa stanice Topčider zbog ukrcavanja automobila na voz.
Plan je da voz za Bar polazi iz Zemuna, a da se čeka završetak izgradnje te stanice koja će btiti trajno rešenje za polazak barskog voza, kazala je Mihajlovićeva novinarima u Nišu.
Razne priče povodom izmeštanja Železničke stanice u stanicu Centar Prokop su neargumentovane, rekla je Mihajlovićeva, navodeći da to nije odluka od juče i "mi završavamo posao koji je započet sedamdesetih godina prošlog veka".
Mihajlovićeva je istakla da su oni koji se danas protive premeštanju železničke stanice, u oktobru 2008. godine potpisali ugovor o završetku stanice Prokop, sa ciljem izmeštanja stanice iz centra grada.
- Upravo je pre 10 godina tadašnji gradonačelnik Dragan Đilas potpisao ugovor sa Milutinom Mrkonjićem i Vericom Kalanović o završetku stanice Prokop i izmeštanju glavne železničke stanice iz centra grada, planirajući da se to završi za dve godine - podsetila je ona.
Dodala je da je taj projekat počeo 70-tih godina prošlog veka kada se odlučilo, kako kaže, potpuno s pravom, da se Železnička stanica u centru Beograda izmesti kako bi glavni grad imao prostor da izađe, pre svega, na reke, a s druge stane da se prevoz tereta i opasnog tereta skloni iz centra grada.
- Stanica Prokop nije van grad, već na pet minuta od centra grada - kaže Mihajlović.
Kako je navela, već je razgovarala sa zamenikom gradonačelnika Goranom Vesićem da se dodatno pojačaju autobuske i druge linije ka Prokopu, koji je "svakako daleko od toga da je na kraju grada kako slušam poslednjih dana u raznim komentarima".
Mihajlovićeva je rekla da mesto za novu železničku stanicu nije izabrano napamet i da se tu ukrštaju i spajaju tri kraka beogradskog železničkog čvora.
- Država će završiti ceo deo posla, mi ćemo to finansirati. Postoji druga faza Prokopa posle koje konačno možemo da kažemo da Beograđani imaju savremenu modernu železničku stanicu - naglasila je Mihajlovićeva.
Poručila da niko neće rušiti zgradu Železničke stanice.
- Priča oko toga da Vlada nešto navrat-nanos radi nije tačna. Zgrada Železničke stanice će ostati, niko je neće srušiti, ona je prelepa i vredna. Da li će biti za muzej ili za neku drugu aktivnost, to ćemo videti - rekla je novinarima Mihajlović, koja je prisustvovala početku asfaltiranja deonice istočnog kraka Koridora 10.