AKTUELNO

Elektromotorni voz SOKO kompanije "CRRC" je tip elektromotornog voza na električni pogon koji je kompanija "CRRC" Čančun dizajnirala i proizvela po meri za železničku prugu između Beograda i Budimpešte.

Imajući u vidu osobenosti železničke pruge u Srbiji i Mađarskoj, voz odgovara lokalnim kulturološkim karakteristikama i sastoji se od četvoro kola, od čega su dvoje motorna kola i dve prikolice.

Voz ima kapacitet od 250 mesta, razvija brzinu do 200 kilometara na čas i u potpunosti je usklađen sa TSI-em.

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

Neke od tehničkih karakteristika su:

• Inteligentno održavanje

Sistem inteligentnog zdravstvenog održavnja voza obuhvata 7ključnih sistema i oko 100 šablona, te može da dijagnostikuje kvarove i smetnje na vozu, poboljša efikasnost održavanьa i optimizuje troškove; obuhvata i praćenje temperature osovina

• Inteligentna usluga

Inteligentni sistem za prodaju karata može prikazati zauzeta/spobodna sedišta za putnike i informacie o deonici u realnom vremenu, na automatima i aparatima za kafu može se vršiti onlajn plaćanje

Inteligentni nadzor

Skoro hiljadu tačaka za nadzor su raspoređene po celom vozu, i mogu pratiti status deonice voza, visokonaponsko napajanje, vuču, kočnice...

• Inteligentni sistem za pomoć u vožnji

Korisnički interfejs za vožnju voza može da se prikaže na srpskom, mađarskom, engleskom i nemačkom jeziku. Displej sa informacijama o putnicima u salonu biće prikazan na srpskom i mađarskom jeziku. Kompleti litijum-titanatnih baterija suokačeni unutar voza, i mogu postići više od 5 km samostalnog rada.

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

• Široko primenjeni materijal za zaštititu životne sredine, koji postiže 10 odsto veću stopu recikliranja materijala i 15% veću razgradljivost

• Aerodinamičan oblik čela voza, koji može smanjiti troškove energije za 10 odsto.

• Zaptivenost celog voza poboljšana za 18 odsto.

• Stopa promene pritiska unutar i van voza $500Pa/s, 800Pa/3s,

• Salon za putnike pruža odgovarajući i prostran prostor za putnike.

• Nivo buke unutar voza je bolji od onog kom zahtova TSI.

• Inteligentno podešavanje sistema osvetljenja i svetla u toaletu koja se mogu automatski isključiti.

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

• Elektromotorni voz SOKO kompanije "CRRC" zadovoljava zahteve prekograničnog saobraćanja između Srbije i Mađarske, opremljen je podsistemom kontrole, upravljanja i signalizacije ETCS-2 Induzijem i Mirelom, zadovoljava zahteve za slobodni profil u Srbiji i u Mađarskoj i ima 4 pantografa od dva različita tipa, koji ispunjavaju zahteve za kontaktnu mrežu u Srbiji i u Mađarskoj.

• Kola za sjedenьe 1, i 2. razreda poseduju svaka ponaosob prostor za invalidska kolica, toalete za osobe sa smanjenom pokretljivošću, prostor za odlaganje bicikalaa, kabasti prtljag itd., što može zadovolьiti različite potrebe putnika.

Autor: