AKTUELNO

​Arktički istraživači otkrili su divovske viruse koji žive na grenlandskom ledenom pokrivaču, a ti bi virusi mogli igrati ključnu ulogu u smanjenju uticaja klimatskih promena.

Ti divovski virusi, koji su mnogo veći od običnih virusa, potencijalno napadaju mikroskopske alge koje doprinose bržem topljenju leda na Grenlandu.

Nova studija, objavljena u časopisu "Mikrobiom", prvi je put identifikovala prisutnost ovih divovskih virusa na ledu i snegu koji su obogaćeni obojenim algama. To sugeriše vezu između tih virusa i algi koje doprinose tamnijoj boji leda, što ubrzava proces topljenja.

Naučnici se nadaju da će dalje istraživanje ovih virusa omogućiti razvoj strategija za prirodnu kontrolu rasta algi te tako smanjiti brzinu topljenja leda, prenosi "Lajv sajens".

Alge na grenlandskom ledu cvetaju u proljeće, stvarajući tamnije mrlje na inače beloj površini. Ova promena boje smanjuje refleksiju sunčeve svetlosti, što dovodi do bržeg otapanja leda.

Analizirajući DNK uzoraka prikupljenih sa različitih lokacija na Grenlandu, istraživači su identifikovali tragove divovskih virusa u područjima s visokom koncentracijom obojenih algi.

Ova studija predstavlja važan korak u razumevanju kompleksnih ekosistema leda na Arktiku. Dalja istraživanja biće usmerena na utvrđivanje specifičnih interakcija između divovskih virusa, algi i drugih organizama kako bi se bolje razumelo njihovo delovanje i uloga u ovom osetljivom ekosistemu.

Autor: Dubravka Bošković